Aici puteți alege și cumpăra noile dvs. anvelope pentru motociclete.
Alegerea anvelopelor potrivite pentru motociclete nu este o sarcină ușoară, deoarece principalul lucru de la care trebuie să porniți este că anvelopele pentru motociclete trebuie să fie capabile să ofere suficientă aderență pe șosea și să aibă un kilometraj bun. Pe site-ul Protires.ro veți găsi o selecție foarte largă de modele de anvelope pentru motociclete ale mărcilor de top la nivel mondial, inclusiv anvelope pentru scutere, biciclete cross și ATV-uri.
Echilibru între tracțiune, kilometraj și preț
Cele mai bune anvelope de motociclete sunt cele care au un echilibru bun intre tractiune, kilometraj si pret. Este greu să găsiți o anvelopă care să se potrivească tuturor cerințelor, dar există unele care se apropie. Anvelopele pentru motociclete Bridgestone, de exemplu, sunt grozave la preț și oferă un kilometraj excelent cu aderență bună, deși nu ies în evidență în nicio categorie. Anvelopele pentru motociclete sunt singurul punct de contact dintre motocicletă dvs. și drum. Alegerea anvelopelor moto potrivite pentru dvs. este extrem de importantă. Există diferite tipuri de anvelope, dar fiecare tip are propriul său set de avantaje și dezavantaje, toate diferă în ceea ce privește durabilitatea, aderența, confortul și prețul.
Caracteristici de bază și părți ale anvelopelor pentru motociclete
Banda de rulare: Aceasta este partea care este în contact cu drumul și partea la care se gândesc cei mai mulți oameni. În general, o bandă de rulare mai netedă are o performanță mai bună pe suprafețe netede și uscate, iar anvelopele de motociclete cu o banda de rulare mai aspră au o performanță mai bună în off-road. Unele modele de benzi de rulare sunt făcute pentru a funcționa mai bine pe teren umed și off-road și sunt disponibile într-o mare varietate pentru diferite suprafețe, de la noroi la nisip.
Bord: Aceasta este partea anvelopei care se conectează la jantă. Este de obicei realizatp din sârmă de oțel acoperită ferm cu cauciuc. Bordul are o fixare strânsă pe jantă pentru a preveni alunecarea jantei atunci când se rotește în anvelopă.
Carcasă: acesta este corpul anvelopei sub banda de rulare. Anvelopele pentru motociclete sunt de obicei înclinate sau radiale, ceea ce se referă la modul în care este construită anvelopa de motocicletă. Anvelopele radiale au curele de întărire (care sunt aproape întotdeauna din oțel) care trec de la bord la bord pe suprafața de rulare a anvelopei. Anvelopele înclinate au curele, care sunt de obicei șnururi din fibre, cum ar fi poliesterul sau fibra de sticlă, care se desfășoară de la bord la bord la un unghi de 30 până la 40 de grade.
Flanc: zona anvelopei care leagă banda de rulare și bordul. O mică parte a anvelopei, dar care este de o importanță vitală și îi conferă anvelopei o mare parte din caracteristicile de manevrabilitate și de încărcare pe șosea. Aceasta este partea din anvelopă despre care vorbim când vine vorba de înălțime, profil sau raport de aspect. De obicei, un perete lateral mai scurt are ca rezultat un perete lateral mai rigid, care tinde să se flexeze mai puțin. Pentru motociclist, acest lucru înseamnă o manevrabilitate și viraj mai bune, o absorbție mai proastă a șocurilor și o potrivire mai dură. In acest fel se dovedeste rolul anvelopei în suspensie, deoarece anvelopa este o componenșă a suspensiei.
Informații care dă codul pe anvelopele motocicletei
Prin lege, aceste informații sunt scrise pe flancul anvelopei și există două moduri de a furniza informații despre anvelope: alfanumeric și metric. Istoricul codului: Cu mulți ani în urmă, exista o singură modalitate de a desemna anvelopele de motociclete — alfanumerice. Anvelopele radiale nu existau, așa că a existat un număr foarte limitat de dimensiuni și modificări. Pe măsură ce tehnologiile din ce în ce mai complexe creează tot mai multe tipuri de anvelope, a devenit necesară realizarea unui sistem care să ofere informații consumatorilor și vânzătorilor - un sistem metric.
Exemplu 1: 130/90 - 16 67 Н
130/90 - 130 este lățimea benzii de rulare în milimetri, 90 este raportul de aspect. Raportul de aspect este înălțimea peretelui lateral exprimată ca procent din lățime. Astfel, această anvelopă are o înălțime a flancului de 90% de 130mm sau 117mm.
Exemplu 2: МТ 90 - 16 Load range B
Cu sistemul alfanumeric, lățimea este transmisă cu litera „T”. Tabelele cu lățimea anvelopelor sunt disponibile pe scară largă în cataloagele anvelope online, astfel încât să le puteți găsi fără probleme. “M“ provine de la “motocicletă“ / “motor”.
Următorul element pe care îl veți vedea este dimensiunea jantei în inci. Dacă această anvelopă ar fi radială, am vedea o literă majusculă „R” care separă raportul de aspect și dimensiunea jantei. Întrucât nu este cazul aici, puteți fi sigur că este o anvelopă înclinată - un „B&ldquo” majusculă; împarte raportul de aspect și dimensiunea jantei. Este ușor de observat că această anvelopă este făcută pentru a se potrivi unei jante de 16 inchi. Alte informații afișate sunt ratele de viteză și intervalele de sarcină. Intervalele de sarcină oferă greutatea maximă pe care o poate transporta anvelopa, iar cotele de viteză oferă viteza maximă la care poate fi transportată sarcina maximă.
Cum să găsiți anvelopa potrivită pentru motociclete?
Atâta timp cât respectați anvelopele de dimensiune standard pentru motociclete pentru care a fost proiectată motocicletă dvs., veți putea găsi cu ușurință anvelopa potrivită. Asta nu înseamnă că nu puteți experimenta, deoarece în funcție de motocicletă dvs., puteți avea o gamă de anvelope sport concepute pentru a oferi aderență maximă în detrimentul duratei de viață a benzii de rulare, anvelope pentru teren accidentat sau anvelope pentru curse sportive. care urmăresc să ofere tot ce este mai bun din ambele. Pentru bicicletele de aventură, puteți alege între anvelopele evaluate ca 90-10 (90% utilizare pe stradă, 10% off-road) sau 50-50 sau o altă combinație. Desigur, oamenilor le place să experimenteze, iar uneori asta înseamnă să renunțați la tipurile și dimensiunile standard de anvelope de motociclete. Clienții noștri ne-au pus multe întrebări, așa că vom încerca să răspundem la cele pe care le primim cel mai des.
Ce reprezintă B, C, E etc. după dimensiunea anvelopei
Dacă vedeți o combinație de litere și numere listată după dimensiunea anvelopei, aceasta este “descrierea anvelopei de service”. Toate descrierile au un indice de încărcare și viteză care este ușor convertit din multe tabele disponibile în mod obișnuit. Există, de asemenea, informații suplimentare, opționale, pe care le puteți vedea, care pot varia de la o marcă la alta. Uneori este vorba de informații pe care producătorul de anvelope pentru motociclete le oferă pentru a clarifica în continuare din ce grup îi aparține anvelopa sau ce job este destinat să îndeplinească anvelopa. Poate indica o versiune ușor diferită a unei anvelope care este făcută special pentru un anumit model de motocicletă nou.
Pot conduce cu Michelin față și Pirelli pe spate și invers?
Vă recomandăm să urmați recomandările producătorului de anvelope pentru față sau spate atunci când schimbați anvelope. Adesea, producătorul recomandă un model diferit de anvelopă pentru față și spate și acest lucru ar trebui să fie luat în considerare. Cu excepția cazului în care motocicletă este echipată cu două anvelope diferite din fabrică, nu recomandăm amestecarea mărcilor de anvelope, deoarece diferențele de manevrabilitate și performanță a anvelopelor pot face ca o motocicletă bine comportată să acționeze într-o manieră imprevizibilă și nesigură.
Cum să afli când a fost fabricată anvelopa de motocicletă?
Vârsta anvelopelor contează întotdeauna foarte mult, dar, din fericire, este ușor să aflați cât de vechi sunt anvelopele dvs. În flancul fiecărei anvelope este încorporat codul DOT, care este de obicei exprimat în 12-16 cifre. Codul începe cu literele “DOT” și se termină cu o combinație de numere care spun multe lucruri, inclusiv data fabricării și fabrica în care a fost fabricată anvelopa în sine. Ne interesează ultimul bloc de numere, unde dacă există un număr din trei cifre, atunci anvelopa dvs. a fost fabricată înainte de anul 2000 și probabil trebuie înlocuită! Dacă există un număr de patru cifre în ultimul bloc, acesta indică săptămâna de fabricație în primele două cifre și anul de fabricație în ultimele două cifre. De exemplu, dacă ultimele cifre sunt 4209 în codul DOT, aceasta indică faptul că anvelopa a fost fabricată în a 42-a săptămână din 2009.
Cum îți poți da seama că anvelopele motocicletei urmează să fie înlocuite?
Lista situațiilor în care anvelopele pentru motociclete ar trebui schimbate:
- Crăpătură laterală a anvelopei
- Deteriorări ale anvelopei care nu pot fi reparate
- Anvelopa cu fisura mai mare de 6 mm
- Anvelopa de peste 5 ani
- O anvelopă care este crăpată în jurul circumferinței din cauza vremii, adesea din cauza expunerii la UV sau la lumină fluorescentă
- O anvelopă care a funcționat la presiune extrem de scăzută
- Anvelopă cu bucăți lipsă ale benzii de rulare
- Anvelope cu uzură vizibilă a benzii de rulare
- O anvelopă cu o secțiune transversală modificată semnificativ - de exemplu, mai plată sau mai ascuțită din cauza uzurii neuniforme
- O anvelopă care a fost lovită și face zgomot sau se simte ca o călătorie agitată - căutați o umflare mare
Contactați echipa Protires.ro pentru a vă ajuta să alegeți cele mai potrivite anvelope, indiferent dacă le veți folosi pentru uz zilnic, pentru călătorii mai lungi, pentru off-road sau pentru curse de motociclete. În orice caz, alegerea corectă a anvelopelor pentru motocicleta dvs. este decisivă pentru comportamentul acesteia pe șosea și pentru siguranța ta.