ProTires
  • Caută anvelope
  • Caută roți
  • Cautat de mașină
ProTires
REZULTATE:
SORTARE:
 1
R14 5X100 5J ЕТ38 57.1
+ 4 Nu.+ 10-14 zile din Germania
177 . 83 RON
R17 6X139.7 7J ЕТ43 92.4
4 Nu.+ 8-12 zile din Germania
192 . 41 RON
 1
R14 4X108 5.5J ЕТ37.5 63.4
+ 4 Nu.+ 10-14 zile din Germania
227 . 48 RON
 1
R15 4X108 6J ЕТ45 63.4
+ 4 Nu.+ 10-14 zile din Germania
229 . 92 RON
 1
R8 4X100 7J ЕТ0 60
+ 4 Nu.+ 10-14 zile din Germania
229 . 92 RON
 1
R10 4X100 3.5J ЕТ0 60
+ 4 Nu.+ 10-14 zile din Germania
249 . 22 RON
 1
R14 4X100 5.5J ЕТ39 56.5
+ 4 Nu.+ 10-14 zile din Germania
257 . 10 RON
 1
R14 4X100 5J ЕТ35 57.1
+ 4 Nu.+ 10-14 zile din Germania
257 . 10 RON
 1
R14 5X100 5J ЕТ35 57
+ 4 Nu.+ 10-14 zile din Germania
257 . 10 RON
 1
R14 4X100 4.5J ЕТ35 54
+ 4 Nu.+ 10-14 zile din Germania
260 . 35 RON
 1
R13 4X100 4J ЕТ30 57
+ 4 Nu.+ 10-14 zile din Germania
261 . 18 RON
 1
R15 5X108 6J ЕТ52.5 63.3
+ 4 Nu.+ 10-14 zile din Germania
261 . 18 RON
 1
R15 5X112 6J ЕТ43 57.1
+ 4 Nu.+ 10-14 zile din Germania
261 . 66 RON
 1
R14 4X100 5J ЕТ38 56.5
+ 4 Nu.+ 10-14 zile din Germania
263 . 97 RON
 1
R15 5X112 6.5J ЕТ47 66.5
+ 4 Nu.+ 10-14 zile din Germania
264 . 05 RON
 1
R8 4X100 2.5J ЕТ0 60
+ 4 Nu.+ 10-14 zile din Germania
266 . 25 RON
 1
R14 4X98 5.5J ЕТ35 58
+ 4 Nu.+ 10-14 zile din Germania
270 . 59 RON
 1
R13 5X112 4.5J ЕТ30 66.5
+ 4 Nu.+ 10-14 zile din Germania
271 . 26 RON
 1
R14 4X98 5.5J ЕТ35 58
+ 4 Nu.+ 10-14 zile din Germania
273 . 27 RON
 1
R14 4X100 5.5J ЕТ47 54
+ 4 Nu.+ 10-14 zile din Germania
273 . 70 RON
 1
R13 4X100 4.5J ЕТ30 57
+ 4 Nu.+ 10-14 zile din Germania
274 . 13 RON
R15 5X114 6J ЕТ46 67.1
4 Nu.+ 8-12 zile din Germania
274 . 75 RON
 1
R15 5X105 6J ЕТ39 56.5
+ 4 Nu.+ 10-14 zile din Germania
284 . 58 RON
 1
R8 4X100 3J ЕТ0 60
+ 4 Nu.+ 10-14 zile din Germania
284 . 66 RON

Ce tipuri de jante există și cum să alegeți între ele

Dacă doriți ca mașina dvs. sau alt vehicul să arate grozav, cel mai bun lucru pe care îl puteți face este să instalați jante noi. Sunt un element vizual esențial al mașinii și unul dintre primele lucruri pe care oamenii le observă. Un set frumos de jante poate face instantaneu o mașină plictisitoare să arate grozav. Înainte de a vă investi banii într-un set nou, aflați care sunt diferitele tipuri de jante.

Piesele jantei

Înainte de a explica tipurile de jante, trebuie să ne referim la cele trei componente principale ale unei roți: anvelopa, janta și butucul. Anvelopa ocolește janta și oferă roții tracțiune cu suprafața drumului, iar butucul, la rândul său, este locul în care janta se fixează pe axa vehiculului.

Tipuri de jante

Jante de oțel

Sunt unul dintre principalele tipuri din industria auto din întreaga lume. Jantele din oțel sunt produse folosind mașini hidraulice puternice și presarea semifabricatelor din oțel. Au fost folosite ca opțiune standard de roți pe majoritatea mașinilor de gamă joasă timp de decenii și au dominat industria roților pentru mașini până când au apărut jantele din aliaj.

Jantele de oțel sunt cu siguranță cea mai bună opțiune dacă aveți un vehicul mai greu.

Principalul mod de a afla dacă o jantă este fabricată din oțel este prin culoarea ei. Ele sunt de obicei mai întunecate, ceea ce face ca daunele să fie mai puțin vizibile.

Jante din aliaj

Jantele din aliaj sunt o opțiune excelentă dacă sunteți în căutarea unor performanțe mai bune decât oțelul. Ce sunt jantele astea? Sunt fabricate din mai mult de un metal, astfel încât să fie mai rezistente decât oțelul atunci când le comparăm caracteristicile.

Jantele din aliaj sunt, de asemenea, cele mai comune de pe piață. Sunt mai scumpe decât oțelul, dar economisesc bani pe termen lung. Acest lucru se datorează faptului că sunt mai ușoare și îmbunătățesc economia de combustibil a mașinii.

Potențiala problemă că, dacă intrați într-o coliziune sau accident care deteriorează janta, aceasta se va crăpa înainte de a se îndoi. O fisură în janta va fi mult mai costisitoare de reparat. Dar poate fi un compromis bun pentru kilometrajul crescut. Jantele din aliaj sunt disponibile în mai multe modele și oferă stil și funcție.
 

Cele mai frecvente metale folosite împreună în jantele din aliaj sunt nichelul, titanul și magneziul. Toate aceste metale sunt folosite cu aluminiu, ceea ce le face foarte puternice și durabile.

Jante forjate

Jantele forjate sunt produse prin forjarea unei singure piese de aluminiu solid în forma lor. Jantele turnate, pe de altă parte, sunt produse din aluminiu, care este lichefiat și turnat în diferite forme.

Jantele forjate oferă câteva avantaje cheie față de jantele din aliaj. Sunt de trei ori mai puternice și cu 25% mai ușoare – unele dintre cele mai bune calități pe care le-ai dori la mașina ta de performanță. Cu toate acestea, principalul dezavantaj este că jantele forjate sunt de trei ori mai scumpe decât jantele din aliaj.

Jante cromate

Numele jantelor cromate este ușor înșelător. Nu sunt realizate 100% din crom, deoarece este un metal foarte scump și nu are sens să faci o jantă întreagă din el.

În schimb, janta cromată are un finisaj cromat. Drept urmare, nu funcționează diferit, dar probabilitatea de oxidare a jantei tale este redusă. În plus, jantele cromate sporesc, de asemenea, atractivitatea vizuală a mașinii, oferindu-i un aspect mai elegant, modern și atrăgător.

Majoritatea jantelor ieftine de pe piață sunt de obicei acoperite cu vopsea pentru a evita coroziunea. Unele dintre ele nu au nevoie de vopsea, ci doar dacă materialul este rezistent la coroziune.

Jante din mai multe piese

Jantele din două sau mai multe piese devin din ce în ce mai populare, deoarece sunt atractive din punct de vedere vizual și ușor de observat. De obicei, au o serie de șuruburi mici care căptușesc exteriorul jantei. Șuruburile sunt acolo pentru a ține totul împreună. Există multe copii mai ieftine ale acestor jante care arată doar ca jante din mai multe piese, dar șuruburile sunt pur cosmetice și nu servesc la nimic.

Jantele din două bucăți sunt de obicei realizate din piesa centrală cu spițe și apoi janta. Pot fi alcătuite din aluminiu turnat, țagle sau o secțiune centrală complet forjată care este fie sudată, fie prinsă cu șuruburi pe cilindrul jantei.

Jantele triple sunt mai puțin frecvente. Sunt alcătuite dintr-o parte centrală și două jumătăți separate de jantă. Majoritatea jantelor din trei piese sunt realizate la comandă și rezolvă probleme foarte specifice de asamblare.

Aceștia funcționează bine pe mașinile sport de ultimă generație, precum și pe cele cu decalaje dramatice ale anvelopelor. Ansamblul folosește aproximativ 30-40 de șuruburi pentru a ține piesele de jantă împreună, apoi se aplică etanșant pentru a se asigura că totul este etanșat. Jantele din două și trei piese permit modele mai creative folosind culori și materiale diferite. Ele pot permite, de asemenea, reparații bugetare în caz de deteriorare, deoarece piesele individuale pot fi reparate sau înlocuite fără a înlocui întreaga jantă.

Dimensiunile jantelor

Când căutați jante noi, trebuie să fiți conștient de dimensiunile disponibile, deoarece diferitele tipuri de vehicule au nevoie de dimensiuni diferite ale jantei. Ele sunt de obicei măsurate în:

  • Diametru
  • Lățimea
  • Numărul de găuri
  • Distație între șuruburi
  • Distanța
  • Deschidere centrală

Suplimente

În ultimii douăzeci de ani, tendințele de decorare a jantelor au trecut de la jante cromate și din oțel vopsit la fiecare culoare a curcubeului. Finisajele diferite înseamnă îngrijire și întreținere diferite, așa că asigurați-vă că înțelegeți în ce vă ocupați înainte de a alege.

Chrome este cea mai strălucitoare opțiune, dar este și cea mai greu de întreținut. Ca și în cazul oricărei piese cromate, menținerea finisajului oglinzii implică puțină muncă dacă vrei să arate de înaltă calitate, mai ales dacă trăiești într-un climat rece. Întreținerea poate fi dificilă dacă trebuie să te confrunți cu condițiile meteorologice și cu murdăria drumului, substanțele chimice și sarea care le însoțesc.

Jantele vopsite sunt o opțiune care nu necesită prea multă îngrijire și sunt foarte rezistente la condițiile nefavorabile din viața de zi cu zi. Dacă locuiți într-o zonă care necesită anvelope de iarnă, luați în considerare jantele vopsite. Asigurați-vă că au un strat extra transparent pentru a spori rezistența la coroziune împotriva sării și a substanțelor chimice.

Aluminiul anodizat este una dintre opțiunile mai puțin populare. Anodizarea integrează chimic culoarea în suprafața metalului și permite o gamă largă de alegeri de culoare. Deoarece nu este o “acoperire“ în sensul tradițional al cuvântului, nu va acoperi nicio imperfecțiune de pe suprafața roții. Cu siguranță nu îl puteți folosi pentru a acoperi zgârieturi, lovituri sau zgârieturi.

Protecție

Multe elemente diferite vă pot deteriora roțile scumpe, ceea ce face util să aveți accesorii pentru a preveni deteriorarea. Acest lucru nu numai că va menține janta curată, ci și va preveni rugina și zgârieturile. De asemenea, le puteți obține într-o mare varietate de culori pentru a-l scoate în evidență sau pentru a se integra cu roata.

Anvelopele și jantele sunt unele dintre cele mai importante părți ale unei mașini, indiferent dacă ne dăm seama sau nu. Tipul pe care îl alegeți pentru vehiculul dvs. va determina în mare măsură cât de lină și confortabilă va fi experiența dvs. pe drum.

ProTires